Wednesday, February 19, 2014

Azam

Assalamualaikum...

Rasanya dah lama x bersiaran...hihihi...bukan rasa..tp memang dh lama x bersiaran...bukan x de cerita..tp x tau mcmne nk share...kali ni aku n cerita pasal azam yg br2 & sedang buat...org lain start awal thn...aku..bearu nk berazam...azam kali ni...hihihihi...segan nk cerite...nk kurus dengan cara diet yg betul, excercise yg betul...ikut tip2 dari blog kevinzahri.com ..harap2 aku kuat semangat dan x putus asa...

Nape yek tiba2 je berazam nk kurus??? soalan cepu cemas....
-nk nmpak cantik..(sbb tgk diri sendiri kt cermin rs nk muntah..konfius..org ke apa ni)
-badan selalu sakit2
-seluar & baju byk dh x muat
-nk beli baju susah nk cari saiz yg bersesuaian
-anak2 selalu kata ummi gemok..(yg ni yg buat ummi berkobar2 nk kurus..huhuhu)

Tu lah antara nape aku nk kurus...

Setakat ni sejak last week...aku dh kurangkan makan nasi...klu ambik nasi pun 1 sudu je..makan ngan sup sayur ke, tomyam ke...klu ari sabtu ahad...adalah 'cheating day' mkn apa saje yg nk tp dgn kuantiti yg sedikit..buat masa skrg aku baru nk menyesuaikan diri...kena disiplinkan diri...bertegas pd diri sendiri dan jaga nafsu mkn...syukur sbb buat masa sekarang aku dh jemu mkn ns...jd x de la rs giler nk mkn je...bila rs lapar aku je...air la yg jd mknan sekrng....huhuhu....

Untuk excercise...aku buat kt rumah je...buat sorg2...tgk youtube je...byk video2 excercise utk kurus ni...pilih je yg mana...bila excercise je badan rs sedap je...alhamdulillah...dh kurang tidur2...asyik nk wat keje je...klu dulu...asyik layan tidur je...pastu malas nk wat keje rumah...rumah 2 tingkat tp langsung x jenguk tingkat atas...klu nk ambik apa2 kt atas tunggu sapa yg nk naik boleh kirim..huhuhu...buruk betul perangai...astaghfirullah hal a'zim....insaflah cik ida oooiiiiii....

Itu je cerita kali ni....oowwhhh...nnt aku n cerita pasal bisnes aku buat yg hangat2 tahi ayam tu....tp masih lagi berjalan walaupun suam2 kuku...kikiki...ingat nnt nk share barang2 yg aku jual kt sini....suka tak?...suka tak?...mestilah suka....hihihihi...gilerr apa dia ni...ok lah ni je utk hari ni....

1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)