Thursday, January 8, 2009

IMRAN MASUK SEKOLAH

Dah hari ke 4 imran masuk sekolah. masa register ari mula2 tu simple je registrationnye. Pagi register utk sek. agama..pas register balik ngan imran sekali. Tghari register utk sek. keb. Kelas dah tau so masuk and abah yg beratur utk byr insuran..yuran lain lum lg sbb akan diberitau. Imran duk kelas 1st..Angsana. Aku tya ade kawan x? dia pun toleh sana..toleh sini...tgk ade x kwn dr sek sri siswa..ada la 2-3 org...kebanyakan kelas tu ramai dr sek tadika islam..al-fudhail..pasti...tp yg dh pandai mbaca...

Kawan2 hubby aku semua terkejut imran leh masuk kelas angsana..kate diorg kelas tu kelas pandai..yelah imran aku dh srh study dh masa ambik exam yg nk tentukan duk kelas mana bln 11 ari tu..inilah hasilnye...

ari pertama yan nk g sek..


Imran kata x best sek. agama..dia x jumpa lagi kawan2...sek keb best...tp ari ke2 sek. dh pandai beli kt kantin. Sebenarnya imran ni lum pernah diajar membeli...dia beli mknan kt kantin tu pun x tau rege mknan tu..yg dia tau bg duit rm1 pas2 dpt baki...


yan posing kt sek agama


Imran ni ngan aku dia x nk bercerita pasal sek..dia kata malu..yelah ummi ni selalu marah dia...complaint pasal dia...jadi cerita x byk pasal sek. dia...

Time aku keje pulak abah dia yg monitor dia dr jauh...setakat ni ok la...pergi & balik sek naik van. Mlm ada kelas mengaji kt al-fudhail..kul 9 baru blk umah..time tu lah baru terhegeh2 nk wat homework..Hari ke3 dh nampak dah muka penat dia tu...Imran ni klu nk wat apa2 jenis slow and steady...tu lah wat h/work pun slow and steady...aku ni bila tgk dia cam tu mula la nk naik hangin..bukan pe..lmbt siap, lmbt lak masuk tidurnyer...

Nmpk gaya kena wat jadual utk imran ni...itu lah IMRAN....

No comments: