Tuesday, April 21, 2009

CENGKERING @ CENGKERIK....

Emm dah lama x update....

x byk citer menarik...

Tp ni ada satu citer cemas, kelakar pun ade...kejadian ni berlaku semalam dlm kul 7.30mlm. Waktu tu aku duk kat sinki basuh tangan..tiba2 kakak datang dr belakang duk tunjuk tangan dia. Aku x perasan tangan dia ade benda...aku ckp "nak ape kakak"...tp dia duk hulur tangan dia...nah kata dia...aku pun tgk tgn dia..ape dia genggam tu...eee...lipas ke?..masa tu muka kakak biasa je...selamba je...aku duk pikir lipas mati kut...aku tgk lagi...eh..lipas ke ape nih...serangga tu keluarkan bunyi berdesing....aku dh menjerit...sambil ambik tgn kakak goncang2 biar terlepas serangga tu...tp serangga tu masih lag mencengkam tgn kakak. Aku goncang sambil menjerit panggil abg yan...eee gelinye...bila abg yan datang serangga tu pun terlepas...

Muka kakak masa tu...bila tgk aku menjerit dia pun menggelabah jadi takut kt serangga tu...dia terus g ke ruang tamu panggil adik dia..agaknye dia nk srh adik dia tgk serangga tu...

Hai..kakak2 terkejut ummi. X tau dari mana dia ambik serangga tu..serangga 2 dh byk ari duk umah aku...x tau nama serangga tu..tp abg yan kata cengkering...hahaha...setau aku cengkering tu chickenpox..

Kakak ni sbnrnye x takut pada serangga..bila dia nmpk serangga..lagi dia geram rasa nk pegang...lain ngan adik dia...

Ini klu ambik video masuk AFV....mesti gelak besar tgk muka aku masa tu tgh menjerit geli ngan muka kakak yg pada mulanye selamba berubah jadi takut, geli, panic...mcm2 ade....

Kakak-kakak...

3 comments:

EdaManAli said...

aikkk...abg yan xtakut ke??? jd hero nmpkkk...

Najwa said...

hohoho...lepas ni kakak blh buat cite 'The Cengkerik Hunter' plk.

Ibu Aizara said...

hehehe, klakar sungguh famili ni....hahahah