Sunday, May 16, 2010

takut atuk....

Bangun pg aku tya hubby aku "ape kita nk breakfast pg ni". Hubby aku srh aku & anak2 pegi mandi sbb nk breakfast kt luar...aku & family pergi breakfast kt seksyen 3 restoran syed....kiranye restoran tu port kami utk breakfast....yan yg pastinye seperti biasa akan breakfast nasi...aku ngan hubby roti kosong & roti sardin...meanwhile twin lak hubby aku order puri tuk mereka...tp bila dia nmpk abg yan mrk mkn ns, mereka sbk nk ns..so hubby aku ambikkan ns utk mereka...bila twin tu selesai mkn...ade je yg nk bsh tgn la..nk trn dr kerusi la..mcm2...hubby aku tinggalkan kami utk beli s/khabar...sedang twin tu duk tgk sana sini...tiba2 dr jauh nmpk seorg lelaki tua jln ke restoran tu...slow je dia jln...twin ni tiba menggelabah tkt dan terus menangis..cpt dtg kt aku...lelaki tua tu senyum..& rasa bersalah...sambil berkata..."tkt tgk atuk ke?"...aku gelak je...

Tiba2 teringat aku pd arwah atuk ku....twin ni dulu pun tkt tgk arwah atuk aku yg dipanggil "tuk ayah"...rindu plk...rindu sgt2...tgh mkn leh plk meleleh air mata...lg sedih bila tgk org tua tu mkn sendirian...mcm tu la bila dh tua...sendirian...yg kecil tkt kt yg tua....

No comments: