Monday, July 26, 2010

Perkara paling baru dalam hidup aku

Salam...

Lama dh x update blog nih...almaklumlah sibuk..sibuk ngan tugas harian..keje, family & 1 lg perkara paling baru dlm hidup ku ialah business CADAR & TUDUNG...

Itu lah perkara paling baru, teruja bila ade org bertanya business aku ni...paling teruja bila ade yg nk beli...happy sgt walaupun x ramai yg beli...yg pasti org makin kenal "TWINKLE TWIN'S SHOPPE"....

Macam2 kerenah customer yg aku kena handle...1st time la katekan...

Macamne aku blh terjebak ngan business online ni?...asalnye memang dh lama teringin untuk berniaga tp x yakin pd diri sendiri...lack of confidence level....Aku ni seorg yg pendiam, rendah diri yg amat sgt, x yakin pd diri sendiri....

Satu ari tu, aku ade masalah kewangan..rasa down tp x tunjuk pun aku ade masalah....aku ade citer kt kakak aku yg aku cuba nk niaga...dia kate cuba la business online...sbb aku kan x pandai bergaul, pendiam...so klu business online org x nmpk muka...kakak aku ckp dia ade kenal student dia dulu...masih keep-in touch...student kakak aku tu dulu mkn gj lani berhenti keja sbb nk focus pada business...business cadar....aku kate kt kakak yg aku panggil kak ngah....mcmne nk business sbb modal pun x de....kate k.ngah jd agen...tya la dulu camner...aku pun cuba kuat semangat tya..kate student k.ngah,Z....ade 2 cara..1) Modal 2)tanpa modal hanya guna gmbr...aku cuba, ternyata mmg byk membantu...

Z ni byk membantu klu aku ade masalah customer...aku mesti rujuk pada dia, brg pun dia tolong poskan ke customer aku...dia mesti bg kate2 semangat utk agennye...aku sdkt berkeyakinan berbanding dulu...berani sedikit.

Actually business aku masih lg ditahap permulaan...aku dh terfikir nk jual benda lain.Kebetulan ade member sek men masa kt kg dulu offer tolong jual tudungnye...aku pulak terfikir eeemmmm ok ni...aku cuba jual tudung member aku tu di FB...dia pun offer bg pinjam kepala patung utk display tudung...why not...let me try....tp sedikit terkilan sbb tudung tu aku x leh jual lama sbb dia sebuk menanye tudungnye...katenye ade org nk tgk...sedikit rasa kecewa sbb terlalu tergesa2

Katenye ade org nk tgk tudung...& dia pun nk guna patung tu...nk business online gak ke...????...x pe la...rezeki masing2...aku pun dh bg semua tudung cuma tinggal tudung yg org nk je...

x pe...aku cuba usaha cari sndiri brg tanpa bergantung dgn org lain....m/b kali ni aku ngan k.ngah ku...

Aku lg seronok bila 2 adikku jg involved dlm business ni...dorg tu jual blouse...cantik2 serious cantik..jahitan pun cantik...mmg berpatutan dengan harga...
klu sesiapa nk tgk jom la ke Blouse Idaman

1 comment:

EdaManAli said...

semoga kita adikbradik b'jaya dlm bisness...& bebas drp belenggu mslh kewangan...kene cri k'mewahan kt dunia. mmg kene...tp bkn utk hidup bangga diri ngn org lain, tp utk beri k'perluan yg secukupnya kt ank2, bleh sedekah pd family & org lain...bleh buat ibadah...byk duit tp hidup sederhana...mesti boleh, kita mesti boleh...kita pakat2 support each other...jgn PK org lain, tp PK diri kita dulu...